Projekt „Akademia Urzędnik@” miał na celu podniesienie do końca stycznia 2011 r. przez pracowników 2 urzędów z terenu woj. łódzkiego - miasta Sieradz i Radomsko jakości świadczonych usług z wykorzystaniem narzędzi e-administracji. Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych:

Akademia Urzędnik@
- Podniesienie jakości i efektywności obsługi Klienta.
- Podniesienie jakości obsługi klienta poprzez umiejętność posługiwania się jez. angielskim i migowym.
- Podniesienie kwalifikacji i zdobycie nowych umiejętności poprzez udział w szkoleniach prawnych i interpersonalnych.
- Zdobycie nowych umiejętności korzystania z narzędzi teleinformatycznych niezbędnych do funkcjonowania e-urzędu.
Projekt zakłada objęcie wsparciem 200 pracowników Urzędu Miasta Radomsko i Urzędu Miasta Sieradz. Co najmniej 60% ogółu uczestników stanowić będą kobiety. W projekcie priorytetowo będą traktowane osoby należą do grupy wiekowej +45. W związku z powyższym grupa ta będzie traktowana w sposób szczególny poprzez dostosowanie zaawansowania szkoleń do posiadanych umiejętności.
FINANSOWANIE:
Szkolenia współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SZKOLENIA:
Mając na uwadze potrzeby grupy docelowej projekt przewiduje realizację następujących zadań:
1. Szkolenia z zakresu podniesienia jakości i efektywności obsługi klient
- Zarządzanie jakością
- Obsługa klienta
- Teczka urzędnika
2. Szkolenia z zakresu podniesienia jakości i efektywności obsługi klienta–szkolenia językowe
- Język migowy
- Język angielski
3. Szkolenia ogólne i specjalistyczne zmierzające do podniesienia kwalifikacji i zdobycia nowych umiejętności
- Pomoc publiczna
- Umiejętności kierownicze
- Rozwój osobisty
- Kodeks postępowania administracyjnego
- Państwo Prawa
- Prawo budowlane
4.Szkolenia mające na celu zdobycie nowych umiejętności z zakresu korzystania z narzędzi teleinformatycznych
- Ms Word
- MS Excel
- Ms Powerpoint
5.Szkolenia mające na celu zdobycie nowych umiejętności z zakresu korzystania z narzędzi teleinformatycznych
- Microsoft Project
- FINN 8SQL
Szkolenia realizowane będą przez wyspecjalizowaną kadrę trenerską w systemie jedno-,dwu- i trzydniowym po 8h. Ze względu na efektywność szkolenia ustanowiono grupy 10-12 osobowe, przy czym jedna osoba może brać udział w więcej niż jednym module tematycznych. Kursy zakończą się wydaniem certyfikatu. Z uwagi na ograniczenie kosztów dojazdu uczestników szkoleń, odbywać się one będą w siedzibie Urzędu od pn-pt w godz.7.30 – 15.30.
REZULTATY:
- Wdrożenie w UM Sieradz i UM Radomsko systemu monitorowania poziomu satysfakcji klientów z jakości usług publicznych
- Wprowadzenie w UM Sieradz Kodeksu etycznego pracowników oraz wdrożenie procedur postępowania w przypadku jego naruszenia
- Wdrożenie procedury konsultacji społecznych i wzrost o 20% liczby konsultacji w sprawach ważnych dla Radomska i Sieradza.
- Zmniejszenie przez oba UM o 30% wskaźnika decyzji administracyjnych uchylonych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze
- Zmniejszenie w obu UM o 20% liczby decyzji administracyjnych wydawanych po upływie terminów określonych w kodeksie postępowania administracyjnego
- Opracowanie i usprawnienie procedury aktualizowania opisu usług świadczonych przez dwa JST, dostępnych w Biuletynie Informacji Publicznej lub biurze obsługi klientów